ANYKŠČIŲ KULTŪROS DIENORAŠTIS
Anykščiuose – šeštosios pasaulio lietuvių menininkų kūrybinės dirbtuvės „MIGRUOJANTYS PAUKŠČIAI“ - (2012 07 25)

Pasaulio lietuvių kūrybinės dirbtuvės yra išskirtinės: jose kiekvienais metais dalyvauja vis kiti išeivijos ir Lietuvoje gyvenantys kūrėjai, taip pat projektas kiekvienais metais keliauja vis į kitą Lietuvos miestą, jo dalyviai susipažįsta su ten kultūrinę veiklą vykdančiomis organizacijomis, užmezga ryšius su miesto gyventojais, svečiais.
KULTŪROS IR MENO DIENOS ANYKŠČIUOSE LIEPOS 19-22 D. - (2012 07 18)

Velnio Akmuo pristato: „Anathema“: du dešimtmečiai juodo ir balto - (2012 07 10)


Jau šią savaitę, liepos 12-15 dienomis, šiųmetinėje Lietuvos kultūros sostinėje Anykščiuose ketvirtą kartą siausiantis muzikos festivalis „Velnio akmuo“ atsakingai ruošiasi sutikti vieną pagrindinių festivalio grupių – alternatyviosios muzikos pasaulio titanus „Anathema“ iš Didžiosios Britanijos. Per ilgus gyvavimo metus kolektyvas matė ir šilto, ir šalto.
Graikiškos kilmės žodis „anathema“
(liet. anatema) reiškia atskyrimą nuo bažnyčios, prakeikimą. Nors grupė
jau seniai nutolo nuo sunkiojo metalo propagavimo (karjeros pradžioje „Anathema“ kūrė doom
metalą, šiuo metu puoselėja alternatyvųjį / progresyvųjį roką), tačiau
net ir dabar, pasikeitus britų penketo skelbiamoms idėjoms, kolektyvas
sulaukia netikėtai prieštaringo vertinimo. Prieš dvejus metus
ruošdamiesi pasirodymui Tunise „Anathema“ nariai buvo nepagrįstai apkaltinti vietos valdžios. Ši patikėjo iš piršto laužtais gandais, jog „Anathema“
yra šėtono garbintojai, valgantys juodas kates ir geriantys jų kraują.
Grupės ir tūkstančio gerbėjų nusivylimui koncertą teko atšaukti.
„Kino knygynas” – senajame miesto knygyne atsiveria Tau liepos 21 d. 17 val. jaunimo spektakliu „Kinas juda“ - (2012 07 09)

„Kino knygynas” – senajame miesto knygyne atsiveria Tau liepos 21 d. 17 val. jaunimo vaizdo - garso - judesio spektakliu „Kinas juda“.
Jame Anykščių Jono Biliūno gimnazijos mokinių kūryba susilies trijose plotmėse: kino vaizdas, papildytas elektroniniu garsu bei jaunų žmonių judesiu, perteiks savitą požiūrį į Anykščius. Šis meninis reiškinys paskatins Tave basomis kojomis pajusti Anykščius, o Tavo santykį su šia pasaulio vieta pavers vieninteliu ir išskirtiniu.
„Kino knygyne“ galėsi pamatyti Anykščių jaunimo sukurtus filmukus bei susipažinti su Lietuvos jaunų kino profesionalų kūryba.
„Purpurinis vakaras“ Anykščiuose „varvės“ rugpjūčio viduryje - (2012 06 28)


Nacionalinis bardų festivalis „Purpurinis vakaras“,
rengiamas VšĮ „Bardai LT“ Anykščiuose, šiemet vyks rugpjūčio 17 – 18 dienomis. Tai jau penktasis festivalis, Anykščių
ir aplinkinių kraštų gyventojams dovanojantis geriausių šalies bardų
kūrybos klodus.
Pagrindiniai festivalio koncertai tradiciškai vyks
Dainuvos slėnyje. Juose dalyvaus jaunieji dainuojamosios poezijos
atlikėjai – įvairių šio žanro konkursų laureatai bei prizininkai ir
žinomi mūsų šalies bardai: Aidas Giniotis, Kostas Smoriginas, Andrius
Kaniava (su sunkiosios muzikos orkestru „Musė“), Ieva Narkutė, Vytautas
V. Landsbergis, Gediminas ir Ainis Storpirščiai, Jurga Šeduikytė, Vidas
Bareikis, Andrius Kulikauskas, Olegas Ditkovskis su Neda Malūnavičiūte
ir kt. Bilietus į šiuos koncertus bus galima įsigyti jau nuo birželio 14
d. per Bilietai.lt sistemą.
Akmuo aistrų katile - (2012 06 25)


Visa tai – apie Puntuką, 265 tonas sveriantį riedulį, maždaug prieš 15 tūkstančių metų įstrigusį Šventosios upės vagoje. Atstumtą iš Suomijos ir čia pasilikusį dar tada, kai Anykščiais jos pakrantėje nė nekvepėjo, o galinga upė plukdė į jūras vandenynus paskutinio Lietuvą atšaldžiusio ledynmečio tirpsmo vandenis.
Nuo senų senovės iki 1956 metų, kol melioratoriai iš po žemių išplėšė švediško gymio Barstyčių riedulį, Puntukas laikytas didžiausiu Lietuvoje užsilikusiu akmeniu. Šimtmečius jis niekam nekliuvo – pirmiausia dėl to, jog buvo toks didelis ir nepajudinamas, kad net nekilo ūpas kam nors su juo galynėtis, nebent koks velnias būtų jį bandęs nešioti. Net ant akmens uždegta ugnis neįstengdavo tiek įkaitinti milžino, kad imtų jis ir perskiltų, tad bandymai atsignybti akmens ar iš jo kokią naudą gauti taip ir užgesdavo...
Valstybės dienos renginių programą Anykščiuose, vainikuos alternatyvios muzikos koncertas Brėkšta - (2012 06 12)


Kultūrinis bendradarbiavimas tarp Anykščių kultūros centro ir organizacijos Moontrix prasidėjo praėjusių metų liepos 6 dieną, kuomet miesto parke buvo surengtas pirmasis eksperimentinės muzikos koncertas.
Šiemet Anykščių kultūros centras klausytojams pristato Lietuvos roko atstovus Rebelheart, kurie pradės vakaro koncertą. Moontrix pristatys du ambient / industrial projektus iš Vilniaus - Oorchach ir Ganzer Maschine bei elektroninės muzikos projektą Driezhas iš Klaipėdos.
Velnio akmuo – ekstremalios muzikos festivalis 2012 liepos 12-15 d. Anykščiuose. - (2012 06 11)


Šiemet pagrindinis festivalio veiksmas pirmą kartą atsiskleis trijose scenose, kuriose skambės įvairi alternatyvi muzika – nuo ekstremalaus, net radikalaus metalo iki eksperimentinio ar keisto meninio roko. Naujovės, išskirtinumas, kūrybos originalumas yra vieni pagrindinių festivalio prioritetų.
Laisvas, kūrybingas ir nenuspėjamas festivalis laukia tavęs patį vidurvasarį Anykščiuose. Velnio akmuo 2012 – gyva ir alternatyvi muzika bei velniškas rokenrolas!
MOONTRIX pristato industrial/ambient projektų GIRNŲ GIESMĖS, MORRIGUN, SKELDOS ir GANZER MASCHINE koncertą Anykščiuose - (2011 06 20)

Renginys vyks Anykščių miesto parke. Renginys prasidės 16 valandą, o vakaro koncerto pradžia - 20 valandą.
Kiekviename pasirodyme bus galima išgirsti lietuviškos kultūros akcentų, garsiniais sąskambiais prisiminsime didingą Lietuvos istoriją, kartu su klausytojais atiduosime duoklę protėviams.
Antanas Vienuolis „Paskenduolė“ - (1909 00 00)


Iliustravimo raižyniai - Eduardas Jurėnas (spauzdinta iš autoriaus klišių);
Antanas Žukauskas - Vienuolis buvo puikus socialinių kūrynių rašytojas. Jis mylėjo kaimo žmones ir pats jautėsi neatsiejama jų dalimi. Kaip kūrėją jį labai domino pačios jautriausios benduomenės detalės, tad šis kūrinys ,nors parašytas 1906 metais, yra iki šios dienos aktualus mūsų visuomenėje. Reiktų pabrėžti, kad „Paskenduolė“ savo laiku buvo tiesiog „sprogdinantis“ ir šuokiruojantis visuomenę apsakymas. Rašytojas kalba apie tai, kad kieviena bendruomenė turi savąsias nerašytas taisykles, kurių sulaužymas žmogų palieką socialinėje atskirtyje nuo kitų bendruomenės narių, ir tuoment suprask, žmogau, kuri pusė šiuo atveju yra teisesnė. Šio kūrinio raiška tiesiog yra užburianti, o istorijos tragizmas - pamokantis.